Біологія 7 клас

Біологія 7 клас (нова програма). Тварини

  1. Тварина - живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин.
  2. Будова тварин: клітини

  1. Будова тварин: тканини.
  2. Органи та системи органів тваринних організмів.
Тема 1. Різноманітність тварин
  1. Поняття про класифікацію тварин.
  2. КишковопорожнинніГідроїдні поліпи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
  3. Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини.

  1. Кільчасті черви. Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини. Лабораторні дослідження: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).
  2. РакоподібніРізноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

  1. Павукоподібні. Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини.
  1. Комахи. Різноманітність комах.
  2. Практична робота: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.
  1. Типи розвитку комах з неповним перетворенням.
  2. Типи розвитку комах  з повним перетворенням.
  3. Молюски.Лабораторні дослідження: Будова мушлі молюсків.
  • Міні-проект (за вибором).Як утворюються перлини?
  1. Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.
  2. Паразитизм.
  3. Паразитичні черви.
  4. Паразитичні безхребетні тварини.Паразитичні членистоногі.
  5. Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.»
  6. Хордові (загальна характеристика).
  7. Безчерепні і хребетні.
  8. Риби. Кісткові риби. Хрящові риби.
  9. Амфібії.
  10. Рептилії.
  11. Птахи. Лабораторні дослідження: Будова яйця птахів. Різноманітність птахів. Основні групи птахів, їхнє значення  та охорона.
  12. Ссавці. Міні проект. Зуби ссавців.
  13. Практична робота №4.Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.
  14. Різноманітність плацентарних ссавців
  • Міні-проект (за вибором): Тварини рекордсмени. Тварини - будівельники.
  1. Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність хребетних тварин».
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин
  1. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем.

  1. Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. Лабораторні дослідження: Вивчення способів дихання тварин (на прикладі хребетних).
  2. Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Практична робота№5.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

  1. Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин.
  2. Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи.

  1. Практична робота №6.Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
  2. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.
  3. Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторні дослідження: Вивчення особливостей покривів тіла тварин.

  1. Захист. Пристосування для активного захисту і нападу.
  2. Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин.Практична  робота №7.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

  1. Органи чуття їх значення. Міні-проект (за вибором). Як бачать тварини. Як тварини визначають напрям руху.

  1. Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.

  1. Статеві клітини та запліднення.
  2. Розвиток зародка. Індивідуальний розвиток. Лабораторні дослідження: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
  3. Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).
  4. Періоди та тривалість життя тварин.

  1. Узагальнення і систематизація знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин».
Тема 3. Поведінка тварин
  1. Поведінка тварин у природі та методи її вивчення.


  1. Вроджена і набута поведінка. Лабораторні дослідження:Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).

  1. Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. Міні-проект (за вибором):Чому мігрують тварини.
  2. Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна. Практична  робота:8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

  1. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.

  1. Комунікація тварин.
  2. Міні-проект (за вибором): Як спілкуються тварини.
  3. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.Міні-проект (за вибором):Як тварини користуються знаряддями праці.
  4. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
  5. Узагальнення і систематизація знань з теми «Поведінка тварин».
Тема 4. Організми і середовище існування
  1. Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.

  1. Ланцюги живлення і потік енергії.
  2. Взаємозв’язок о з компонентами екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.
  3. Міні-проект:Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
  4. Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика.
  5. Основи охорони природи.Природоохоронні території.Червона книга України.
  6. Міні-проект:Заповідні території України.
  7. Узагальнення.Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи.

Клас Головоногі Молюски. Матеріал для учнів 7 класу.













Немає коментарів:

Дописати коментар