Школа професійного становлення вчителів географії та природознавства

ІІІ заняття 

Тема: "Розвиток Пізнавальних здібностей школярів на уроках та в позаурочний час.

" Активізація пізнавальної діяльності учнів  шляхом впровадження передових педагогічних технологій на уроках географії та в позакланій діяльності"

      Активізація навчальної діяльності – це цілеспрямована педагогічна діяльність щодо стимулювання та підвищення пізнавальної активності школяра. Пізнавальна ( навчальна)  активність  школярів полягає в прагненні вчитися, долаючи труднощі на шляху отримання знань, докладання максимум вольових зусиль та енергії в розумовій діяльності. Пізнавальна діяльність сприяє розвитку інтелектуальної сфери, оволодінню учнями  основами природничо - наукових знань, методами навчального пізнання.
     Реалізацію проблеми здійснюю через навчальну діяльність на уроках, позаурочну діяльність, проведення роботи з обдарованими та здібними дітьми,у виступах на нарадах , педрадах., конференціях,шляхом самоосвіти.
    Актуальність дослідження: потрібно  бути   справжнім вчителем , який уроці  вимагає не просто відтворення знань, а їхнього сприйняття на причинно - наслідковому рівні.      Навчати своїх учнів так, « щоб вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не тільки пам'ятали чужі спостереження та пояснення.»
   Бути  вчителем, який стимулює і організовує розумову діяльність учнів шляхом порівнянь, зіставлень, протиставлень, знаходження аналогій, інших способів розв'язання проблемних ситуацій для успішної реалізації сучасних навчальних програм.

                       Я - Вчитель, Я - Шукач і Обдаровувач 
                       Я - Любов і Відданість, Я - Вчитель і Учень 
                       Віра і Терпіння... Вихователь і Вихованець... 
                                                                                Ш. О.Амонашвілі 
       Не можна пізнати дитину, не люблячи, не поважаючи її гідності. Тільки та школа має майбутнє, яка поважає в дитині Людину.
       Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення у складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса — повсякчас відкривати в людині нове" - говорив видатний педагог В.О.Сухомлинський.
         Сучасні діти не такі, якими були ми, отже, вони потребують від сучасного навчання чогось нового. Те, що було гарним учора, не є актуальним сьогодні.
Формування пізнавального інтересу - необхідна умова шкільного навчання.
Завжди  потрібно  вірити в розум дитини, її можливості, в її право здобувати знання з радістю
         Одним з напрямів є одержання творчих, науково обгрунтованих  професійних знань, умінь і навичок, розвитку національної свідомості, асоціативного мислення, спілкування в колективі.
Одне  з важливих завдань вчителя  географії я вбачаю в тому, щоб навчити школярів розуміти природу в усій складності взаємозв’язків її складових, виховувати потребу у спілкуванні з природою. Виконання цього завдання пов’язано з добором засобів, які щонайкраще будили б інтерес, спостережливість, емоційні переживання, що є необхідними для виховання почуттів, формування здатності естетично сприймати й оцінювати явища дійсності.

У процесі викладання особливу увагу приділяю інноваційним технологій  так як вони мають великий потенціал і високу реалізацію для засвоєння учнями програмованого матеріалу.  Використовую такі технології : кооперативне навчання(« Мікрофон», « Ажурна пилка», « Аналіз ситуацій», «Коло ідей»), технології навчання в грі, технології навчання в дискусії               ( « Метод Прес», « Обери позицію», « Дискусія»). Завдяки використанню  прийомів і форм інтерактивного навчання воно стає цікавішим, активнішим, активізує учнів . Ефективними є уроки з інтерактивними методами навчання, які  я часто застосовую. Активізувати опорні знання учнів або закріпити вивчений матеріал дають змогу вправи « Відгадай термін», « Намалюй термін», «Встав пропущене слово», « Відгадай термін» та інші.
Використовую проблемне навчання, зокрема створення проблемної ситуації, яка спонукає учнів до самостійності, використання здобутих раніше знань. Використання мною географічних  диктантів дає змогу заощадити час на уроці під час перевірки робіт учнів. В програмі з географії  посилено практичну спрямованість її змісту, тому велике значення приділяю виконанню практичних  робіт.  В  учнів є зошити з друкованою основою, що дає можливість зекономити час на уроці . Використовую наочність, що підсилює інтерес учнів  до тих питань, що вивчаються. Це - таблиці, схеми., опорні  конспекти. Часто використовую роздатковий матеріал, тестові завдання різних рівнів. Для розвитку спостережливості, кмітливості, використовую загадки про природу, кросворди, шаради.
Принцип активності  в процесі навчання є одним з основних тому важливо щоб вчитель вмів зацікавити учнів на уроці.
Проводжу позакласну роботу, індивідуальні заняття з предмету.  Працює гурток «Євроклуб - Сузіря».
Беремо участь в природоохоронних акціях, конкурсах, місячниках екології, тижнях географії та економіки, біології та природознавства.
В своїй роботі дбаю про те, щоб учні засвоїли обов’язків мінімум знань умінь і практичних навичок, передбачених державним стандартом.
   На сьогодні вчитель повинен не розкривати істини, а навчити знаходити їх, має бути організатором  розумової  діяльності ,  а учні повинні самореалізовуватися  у творчості. Виконання цього завдання не можливе без самопізнання особистості, яке здійснюється через рефлексію. Тобто, щоб учні оцінювали самі себе, результати своєї діяльності з урахуванням оцінки іншими, усвідомлення необхідності перебудови способу своєї діяльності залежно від причин певних ускладнень. На рівень активізації пізнавальної діяльності впливає позиція  вчителя, стиль його спілкування з учнями на уроці, успішність та настрій самих учнів, так як і успіхи в навчанні та позитивні емоції підвищують пізнавальну активність.
У цей час ще при налаштуванні учнів на роботу учитель повинен знайти такі слова, що підбадьорили б їх, викликали бажання спілкуватися. Наприклад:
«Рада зустрічі з вами, підрослими, гарними. Посміхнемося одне одному й разом вирушимо до країни пізнання».
В своїй роботі, щоб зацікавити учнів, створити позитивний настрій, я застосовую прийом «Дивуй». Урок починаю з цікавого факту, і ж звичайно по темі.
         Проблемні питання я використовую на уроках з метою активізувати пізнавальну діяльність учнів, щоб викликати інтерес до теми, яка буде вивчатися.
         Проблема – це особливе пізнавальне завдання, спосіб якого невідомий учневі і має бути найдений ним у процесі цілеспрямованого пошуку…
         Технологія проблемного навчання передбачає використання навчальних елементів, які є самостійними носіями інформації та логічно доповнюють зміст навчання, сприяють активізації пошукової діяльності учнів через проблемно-діалогічні форми навчання – запитання, гіпотези, проблеми. Проблемні завдання можуть бути різного ступеня складності.
В особливо важких випадках учитель може допомогти їх виконати, але так, щоб збереглася необхідність творчого мислення учнів.
Для успішної активізації пізнавальної діяльності вчителеві необхідно добре знати свій предмет та методику його викладання, знати особистісні особливості кожного учня.
Ступінь пізнавальної активності учнів залежить і від самих школярів, від їхньої вихованості, свідомості, зацікавленості вольових зусиль, оскільки учень є не тільки об’єктом, а й суб’єктом навчального процесу. Якщо в школяра ці якості відсутні, то їх формування також є професійною функцією вчителя. На уроці необхідна  пізнавальна активність учнів, а залежить вона  від вчителя, його вміння активізувати їх... Ступінь активності школярів є  реакцією на методи та прийоми роботи педагога, показником його педагогічної майстерності. Тільки  співдіяльність учителя та учнів на уроці забезпечує активну навчальну діяльність класу на уроці. Дії вчителя, які спонукають учнів до старанного навчання. Сприяють формування позитивного ставлення до  навчальної діяльності та знань, слугують засобами активізації.
У своїй  застосовую як : проектне навчання, інтерактивна технологія, особистісно орієнтоване навчання.
Для того , щоб така інтеграція принесла бажаний результат , намагаюся вникнути в методику кожної з даних технологій і максимально ефективно використати їх елементи.
Незважаючи на розмаїття нововведень , основною формою організації навчальної діяльності залишається урок, тому для його реалізації важливим у моїй роботі є :
- організація поглибленого вивчення;
-диференційована робота по виконанню класних і домашніх завдань ;
- проведення інтегрованих уроків ;
- постановка та знаходження шляхів вирішення проблемних питань;
- використання інноваційних технологій під час проведення різних типів уроків;
- застосування творчих завдань для поглиблення знань.
 У підготовці до уроку допомагає чітке використання методики тієї чи іншої технології, суттєвою особливістю якої є чіткий алгоритм, система логічно вмотивованих етапів діяльності , послідовний перехід від одного елемента до іншого.
Ретельно готуюсь до кожного уроку, продумую хід заняття, добираю ефективні методи та прийоми. Допомагають у цьому інноваційні технології. Сучасна методика нагромадила багатий арсенал прийомів інтерактивного навчання від найпростіших («Робота в парах», «Ротаційні (змінні) трійки», «Карусель», «Мікрофон») до складних («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати. Використання інтерактивних технологій у моїй роботі – це не самоціль, а засіб створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, спосіб зробити дитину розкутою , активувати її впевненість у своїх силах, налаштувати її на успіх,розвивати її здібностіСистемність використання названих методичних прийомів (структурування, бесіди, дебати, ситуативні задачі, проблемні питання, ігрові заняття, тренінги, дослідницькі завдання) вимагають самостійності, творчості, пошукової, проективної роботи забезпечує активне, а не репродуктивне вивчення матеріалу.
Такі заняття розширюють знання тих, кого навчають, з предмета, не збільшуючи їх завантаженості, тому що вони одержують відомості за програмою чи набагато більше вже в стислій переробленій формі й частіше не у вигляді простого переказу, а в ході гри чи імітаційної вправи.
 Використання інтерактивних технологій у моїй роботі – це не самоціль, а засіб створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, спосіб зробити дитину розкутою , активувати її впевненість у своїх силах, налаштувати її на успіх,розвивати її здібності.
Застосування інноваційних форм роботи сприяє виробленню такого алгоритму:
- по – перше , визначається рівень підготовленості класу до сприйняття тієї чи іншої технології;
- по – друге , проводиться достатня попередня підготовка ;
- по – третє , забезпечується послідовність в освоєнні учнями певних прийомів роботи;
- по – четверте , учням надаються інструктивні матеріали.
Таким чином , застосування інтерактивних технологій допомагає мені розвивати креативні якості особистості учня: фантазію, натхнення, ініціативу, нестандартність, наявність власної точки зору.
 Розуміючи , що саме здатність осмислювати те, що вивчається , виділяти головне, сприяє виробленню вмінь свідомо застосовувати знання на практиці.
Однією з умов підвищення ефективності вивчення географії в сучасній школі є побудова процесу навчання на технологічній основі з урахуванням ідей гуманізації навчання та гуманітаризації географічної освіти. Це гарантує досягнення результатів навчання, спрямованих на «формування освіченої творчої особистості», що передбачено стандартом освіти. Для цього необхідно створити комфортні умови навчання, де кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
В.Сухомлинський говорив, що школа має бути не коморою знань, а середовищем думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини
Дуже важливо на уроках залучати всіх учнів. У цьому допомагають такі методи, як «Коло ідей», «Мікрофон».
Коло ідей» — учні, сидячи у колі, мають можливість висловити та обґрунтувати свою позицію. Наприклад, при вивченні теми «Господарство України» у 9-му класі учні висловлюють свою позицію щодо того, які галузі господарства потрібно розвивати в країні. Обов’язково обґрунтовувати свою думку.
    «Мікрофон» -  по черзі викликаю учнів, які імітують «говоріння» у мікрофон. Інші учні не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить тільки тому, у кого символічний мікрофон.
     Проводжу роботу в малих групах. Більшість завдань виконуються в малих групах або парах. Ця форма роботи корисна для формування навичок участі у дискусії. Більшості учнів легше висловитися в невеличкій групі, до того ж цей метод дає можливість заощадити час, бо відпадає потреба вислуховувати кожного учня у великій групі. Заняття в малих групах дає змогу учням набути навичок, необхідних для спілкування і співпраці. Дискусії малими групами стимулюють роботу в команді, виховують почуття терпимості й поваги до думки інших
Активізації  розумової діяльності учнів сприяє  самостійна робота з вивчення певних тем і складання запитань, на які в тексті немає прямої відповіді, що змушує вдумливо читати текст, осмислювати його. Роботу цю урізноманітнюю, наприклад виділяю своєрідні опорні слова, що визначають основний зміст, розкривають суть явища або процесу, а учням пропоную скласти за опорними словами розповідь.
    Особливо велике значення для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках географії має навчання їх прийомів роботи з підручником, атласом та контурною картою. На уроках ознайомлюю з усіма видами карт, схемами, додатками. Коли матеріал простий і доступний, використовую самостійну роботу за підручником у парах чи групах, поєднуючи з бесідою.
    Якщо матеріал уроку тісно пов’язаний з попереднім й учні краще підготовлені до його засвоєння, бесіда може мати проблемний характер.
    Для кращого розуміння певних ознак чи явищ використовую метод пошуку аналогій. Це узагальнення певних ознак чи властивостей одних предметів і пошук подібних властивостей інших. Аналогії можуть бути прямими, символічними, фантастичними. Використання аналогій у творчому процесі розвиває логічне мислення, пам’ять, увагу, фантазію дитини.
Метою інтерактивної вправи є засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Після того як учнів об’єдную в групи, проводжу інструктування – розповідаю про мету вправи, чітко даю завдання, вказую час на виконання завдань та запитую, чи все зрозуміло. Намагаюсь надати дітям максимум можливостей для самостійної роботи: навчання в співпраці один з одним. В період презентації результатів вимагаю від учнів чіткої інформації.
    Під час роботи в групах учні  ведуть короткі записи чи  складають таблиці. Учень пише для себе, щоб визначити, запам’ятати, пояснити, обміркувати інформацію або власні ідеї. Виклад думок на папері оцінюю. Кожен учень незалежно від рівня підготовки бере участь у розв’язанні колективної проблеми.
    На уроці після вивчення нової теми пропоную учням скласти різноманітні завдання для іншої групи, а якщо трапляється так, що суперники не можуть відповісти – відповідають самі. Можна запропонувати учням завдання творчого характеру, наприклад скласти кросворд з теми.
    Інтерактивні методи навчання дають можливість активізувати мислення учнів, залучати учнів до плідної бесіди, мотивувати навчання, показувати різні точки зору, допомагає ставити свої запитання та формувати власну думку.
Впровадження інтерактивних методів у практику роботи, разом з тим, пов’язане з певними труднощами і проблемами. Насамперед, найчастіше доводиться стикатися з обмеженістю інформації, яку доводиться додатково готувати до уроку, недосконалістю підручників з географії, і, часто, з байдужістю учнів до вирішення проблем, які стоять на уроці. Основним недоліком групової роботи є різний рівень знань і можливостей учнів, що, в кінцевому результаті, впливає на результативність роботи всієї групи і створює психологічну напругу. Дискусію важко провести у тому випадку, коли учні в недостатній мірі оволоділи фактичним матеріалом по темі і тому не можуть аргументовано довести свою думку
Підводячи підсумок можна сказати:  тема «Активізація пізнавальної діяльності» учнів під час навчально- виховного процесу шляхом використання передових освітніх технологій  на уроках географії  та в позакласній діяльності» є актуальною. Кожен активізує пізнавальну діяльність на свій розсуд, адже творчість вчителя не має меж. Важливо , коли вчитель в своїй роботі використовує різноманітні традиційні й активні форми . методи активізації пізнавальної діяльності.
Вибір методів активізації пізнавальної діяльності учнів зумовлюються специфікою змісту навчання, загальними цілями навчання, особливостями розвитку учнів. Часом, відведеним на вивчення навчального матеріалу, наявністю засобів навчання, які має  в своєму розпорядженні вчитель.
Уміння вибрати з існуючих методів такі, що не просто збагатять учнів знаннями, а готуватимуть їх до активної творчої праці – один з основних критеріїв педагогічної майстерності.
Різноманітність форм сучасних уроків , різновиди прийомів та засобів, яскраве унаочнення , вивчення освітніх технологій, позакласна робота, використання знань на практиці. Бажання вчителів та учнів працювати, розвиватися - все це дає змогу розв’язання проблеми « Активізація пізнавальної діяльності учнів під час  навчально – виховного процесу»
Адже активізація пізнавальної діяльності , розумової активності - запорука міцних знань, умінь та навичок, якими діти можуть керуватися в повсякденному житті.

Проблемний стіл на тему "Фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень учнів з географії та природознавства"



 

Практичне заняття на тему "Методика використання творчих завдань на уроках географії та природознавства засобів  Microsoft Office"


Використання типових програм пакету Microsoft Office: Word, Excel, Power Point, Access, Publisher в роботі вчителя дає багаті можливості для підготовки до уроків і їх проведення. Текстовий редактор Word представляє великі можливості для створення професійно виконаних документів, художнього оформлення текстів: нестандартне розташування тексту на сторінці, надання враження об'ємності тексту, зображення тіні від написаного тексту, зафарбовування букв візерунком довільного тексту, робота з таблицями, діаграмами, малюнками. 
Використання презентаційної графіки (Power Point) дозволяє доповнити текстуальні частини роботи візуальним рядом: малюнком, фотографіями, картинками, ефекти анімації. Пошуки послідовності у побудові візуального ряду є, безумовно, творчими компонентами комп'ютерного викладу матеріалу. Програма Power Point дозволяє підготувати виступ з використанням слайдів, які можна надрукувати, продемонструвати на комп'ютерах індивідуально або за допомогою відеопроектора, а також включити в конспект доповіді або в комплект матеріалів для роздачі учням. 
Програма Excel дозволяє впроваджувати в текстуальному частину роботи: таблиці, чисельну інформацію, формули, діаграми і графіки; є однією з найбільш зручних методів вирішення географіно-математичних задач. Використання баз даних (Access) надає можливості розміщення в роботі потрібної довідкової інформації, відібраної за певними критеріями, є засобом збереження великих обсягів інформації.
Можливості й ресурси Інтернету, які можуть бути використані   вчителем географії під час навчання географії та природознавства школярів, містять у собі Всесвітня мережа, електронна пошта, телеконференції.
За обсягом інформації Інтернет випереджає всі сучасні джерела. Використання цієї  інформації можливо у кількох напрямках.
Статистика. Усю цю інформацію можна використати як для підготовки до уроків, так і в ході проведення.
Крім статистики з Інтернету можна брати чимало ілюстративного матеріалу: схеми, фотографії, карти, малюнки.
Інтернет on- line . Використовуючи сайти державної служби зайнятості можна обрати собі професію, знайти точні дані по кількості населення.
Проектні роботи. Під час роботи з Інтернетом можна з успіхом розвивати проектну діяльність учнів. Проекти можна здійснювати за двома напрямками : можна давати завдання створити проект, результатом якого буде усний виступ на уроці. З іншого – можна ускладнити завдання і попросити створити слайд – шоу з певної теми.
  Використовуючи ресурси Інтернет учні проводять дослідницькі роботи. Діти самостійно ведуть пошук, відбирають матеріал за завданням учителя. Результатом віртуальної екскурсії є творча робота: доклад, повідомлення, презентація, заповнення таблиці, відповіді на запитання.
Електронна пошта може бути використана :
1. Учителем – для обміну навчально - методичною інформацією.
2.Учнями – для обміну навчальними творчими роботами зі своїми однолітками.
3. Учителями і учнями – для взаємного обміну інформацією  в процесі виконання завдань.
Так у навчанні географії та природознавства використовують різні комп’ютерні програми.  За цілями та задачами програми поділяються на :
·       навчальні програмні засоби,
·       програми, призначені для контролю,
·       інформаційно - пошукові системи,
·       моделювальні програмні засоби,
·       демонстраційні,
·       навчально - ігрові.
За призначенням можуть бути класифіковані так:
·       комп’ютерні підручники,
·       предметно орієнтовані середовища,
·       програми - тренажери,
·       контрольні програми, довідники, бази даних навчального призначення,
·       лабораторні практикуми.
       Кожен  урок вимагає свого типу програмних засобів. На уроках засвоєння знань можна використати демонстраційні програми. На уроках закріплення вивченого матеріалу можна застосовувати програми - контролери.  На контрольному уроці, використовуючи  комп’ютер, можемо досконало перевірити  вивчений матеріал. На уроках-практикумах учні удосконалюють свої вміння  зіставляти карти, заповнювати таблиці, робити висновки, працювати із статистичними даними.
     Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедія, що ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах. Однією з переваг є можливість розроблення на їх основі інтерактивних комп’ютерних  презентацій з географії та природознавства.
     Презентація - це набір послідовно змінюючи одна одну сторінок – слайдів, на кожній з яких можна розмістити текст, малюнки, схеми, відео, аудіо фрагменти.
   Комп’ютер з мультимедією стає дуже ефективним технічним засобом навчання. Застосовуючи на уроках географії та природознавства мультимедійні технології, вчитель може демонструвати: графіки, схеми, історичні відомості, взаємозв’язок природних компонентів, досліди. Все це дозволяє вивести урок на якісно новий рівень.

1. Відкрийте нашу спільну Google-карту учасників, додайте своє Прізвище та Ім'я до карти. Так само можна використовувати на своїх уроках з учнями і розвивати їх практичні навички роботою з картою.

 

Вправа "Дерево підсумків"

Дорогі колеги! Запрошую всіх долучитися до збирання валізи!

Правила прості:

  • Чужі об'єкти не чіпати!)) Поважати думки інших!
  • (ПКМ - права кнопка миші).
  • Валізки(маленькі-праворуч) - ПКМ копіюємо, ПКМ вставляємо, переміщуємо на велику валізу, ПКМ - додати коментар - пишемо.
  • Що ми візьмемо з собою після завершення навчання (які знання або навички)?

Анкета ІІ засідання Школи професійного становлення вчителів географії та пиродознавства Кіровоградського району 

Тема 1. Хмарний офіс : Google Drive 

Мета вивчення теми 1:
встановити суть основних понять інтернету (мережа, глобальна мережа, домен, провайдер, браузер, URL-адреса);
ознайомитися з рекомендаціями щодо безпечного користування інтернетом та дотримання авторства на матеріали;
вміти здійснювати швидкий пошук інформації в мережі інтернет;
створити аккаунт;
ознайомитися з основним функціоналом хмарного офісу;
здійснювати імпорт документів сумісних з Word, Excell, PowerPoint на Google Drive;
вміти створювати google-документи різних форматів;
уміти надавати спільний доступ до google-документів різних форматів;
вміти застосовувати основні команди редагування та форматування google-документів різних форматів;
уміти розміщувати посилання на google-документи різних форматів.

Завдання 1. Ознайомлення із сервісом Google Малюнки.

1. Ознайомтеся з інструкцією щодо роботи з сервісом Google Малюнки..
2. Створіть файл з  іменем: Модель галузевої структури_Ваше прізвище ініціали.
3. У файлі має міститися модель галузевої структури предмету (географія, природознавство).
4. Відкрийте доступ до документу для редагування.
Інструкція щодо роботи у сервісі Google Малюнки
Як створити малюнок?
За допомогою Google Малюнків ви можете створювати і редагувати зображення, а також ділитися ними з іншими користувачами. Це дуже просто незалежно від того, що ви хочете отримати - діаграму, схему або звичайну картинку.
 Як створити малюнок
Перейдіть на Google Drive.
Натисніть
Створити в лівому верхньому кутку, наведіть курсор на пункт Більше (або Ще) й виберіть Google Малюнки.
Чи не знайшли кнопку Google Малюнки? Ймовірно, ви використовуєте стару версію диска. У цьому випадку натисніть Створити в лівому верхньому кутку і виберіть варіант Малюнок.
Увага! Новий малюнок буде створений автоматично.

Вікно створеного малюнка

 За допомогою меню і кнопок на панелі інструментів ви можете створювати схеми, діаграми та інші типи зображень.
Готові малюнки можна вставляти в документи, презентації або таблиці.
Окремі розділи меню:
Редагування. Це меню дозволяє вирізати, скопіювати, вставити і змінити фігуру або створити її копію.
Вставити.  Додавайте в малюнок лінії, стрілки, посилання, текстові поля і зображення. Це також можна робити за допомогою кнопок на Панелі інструментів. Виберіть потрібний інструмент і виконайте наступне.
Щоб вийти з режимів "Лінія", "Стрілка", "Крива", натисніть кнопку Вибрати на панелі інструментів (маленька стрілка зліва від кнопки Лінія).
Лінія. Натисніть кнопку миші в початковій точці і перетягніть другий кінець лінії в потрібне місце.
Стрілка. Натисніть кнопку миші в початковій точці і перемістіть курсор в потрібному напрямку.
Крива. Натисніть кнопку миші в початковій точці і намалюйте криву, переміщаючи курсор. Як тільки крива буде готова, вона автоматично згладиться.
Ламана лінія. Щоб створити безперервну лінію з декількох відрізків, намалюйте один відрізок, натисніть кнопку миші, щоб почати наступний, і повторіть цю процедуру потрібну кількість разів.
Детальніше…
Щоб вийти в режим додавання тексту:

Текстове вікно. Вибравши цей інструмент, введіть текст і натисніть клавішу "Введення".
Текстове поле. Натисніть на те місце, куди треба додати текстове поле, введіть текст і натисніть клавішу "Введення". Текст буде додано на малюнок. Щоб переносити текст і змінювати його розмір, використовуйте текстові поля.
Зображення. Знайдіть зображення або введіть його URL та натисніть кнопку Вибрати.
Формат. Це меню дозволяє вирівняти, повернути або згрупувати об'єкти на малюнку, а також змінити їх порядок (наприклад, перемістити фігуру на передній план). Тут же ви зможете вибрати колір фону.
Окремі коментарі щодо Панелі інструментів.
На панелі інструментів доступні наступні кнопки:
Скасування і повтор змін. Скасовувати і повторювати зміни можна за допомогою кнопок зі стрілками, які знаходяться зліва на панелі інструментів.
Збільшення і зменшення масштабу.  Щоб збільшити або зменшити масштаб малюнків, потрібно натиснути кнопку Масштаб на панелі інструментів.
Фігура.  Це меню дозволяє вам вибрати фігуру і вставити її в будь-яке місце на малюнку. Щоб змінити її розмір, натисніть на один з кутів і потягніть його в потрібному напрямку.
"Колір заливки", "Колір лінії", "Товщина лінії", "Змінити текст", "Жирний" та інші функції. Ці та інші функції редагування стають доступними тільки після вибору певного об'єкта. Наприклад, при вставці текстового поля або текста в правій частині панелі інструментів з'явиться кнопка Редагувати текст. Натисніть її, щоб відредагувати вибраний текст.
Щоб скопіювати фігуру, просто перетягніть її в інше місце, утримуючи клавішу Ctrl

Завдання 2. Ознайомлення із сервісом Google Документи.

1. Ознайомтеся з інструкцією щодо роботи з сервісом Google Документи.
2. Завдання виконануєте разом (усі члени школи):
4. Керівник школи створює файл з  іменем: Слухачі школи створюють та надають доступ для редагування усім членам школи.
5. У файлі має міститися таблиця, клітинки якої заповнюються текстом, зображеннями, посиланнями.  Зміст документа відображає методичний кейс викладання навчальних предметів.
Приклад одного рядка:



 Підручник за 7 клас-
  Географія
Автор: Масляк, Капіруліна, Нова програма 7 клас. Рік: 2015
 
6. Відкрийте доступ до документа для редагування керівнику Школи.
Примітка. Один документ заповнюють усі члени Школи. Це є приклад спільної роботи заповнення  документу. У документі розміщуєте інформацію про підручники для учнів 8 класу за новою програмою та підручники з географії та учнів 5 класу з  природознавства.

Завдання 3. Ознайомлення із сервісом Google Таблиці.

1. Ознайомтеся з інструкцією щодо роботи з сервісом Google Таблиці.
2. Завантажте файл Чисельність населення.xls (файл Додаток 1).
3. Завантажте файл Чисельність населення.xls на ваш Google Drive.
4. Завдання виконуєте самостійно на вашому Google Drive.
 Зміст файла - це Чисельність населення Кіровоградської області за 2015 рік. Ваше завдання:
 1) Розташуйте в порядку збільшення площі райони нашої області.
 2) Виберіть п'ять найбільших за чисельністю населення  районів та побудувати кругову діаграму .
 3) Розмістіть в порядку зменшення кількості населення міст області (обласного та районного значення) та побудуйте стовпчасту діаграму.
4). Відкрити доступ до документа для редагування керівнику Школи Маранді В. О..

Калейдоскоп педагогічних ідей:




Елементи проектної технології на уроках природознавства
Лекція "Елементи проектної технології на уроках природознавства"
Проектна діяльність – нині одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції, які на Раді Європи були визначені як основні в ХХІ столітті: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту.
Проектна діяльність учнів забезпечує формування загально навчальних умінь і навичок:
  • Навчально-організаційні вміння і навички передбачають оволодіння учнем способами виконання кожного компонента навчальної діяльності, а також способами самостійного переходу від одного компонента чи етапу навчальної роботи до іншого.
  • Навчально-інтелектуальні вміння і навички включають способи виконання розумової діяльності, постановки і розв’язання проблем, а також прийоми логічного мислення.
  • Навчально-інформаційні вміння і навички полягають в оволодінні методами і прийомами самостійного набуття знань, нової додаткової інформації, її збереження.
  • Навчально-комуніуаційні вміння і навички полягають в оволодінні учнем способами побудови усної та письмової мови залежно від цілей та умов спілкування з учителем чи однокласником в ході навчальної роботи.
Можливі теми навчальних міні–проектів, передбачені навчальною програмою з природознавства, різноманітні, їх виконання заплановане в кожній темі або розділі:
  • Визначні вчені-натуралісти.
  • Опале листя: користь чи шкода?
  • Космос далекий і близький.
  • Світ галактик.
  • Чому ми бачимо тільки один бік місяця?
  • Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»
  • «Професія» дощового черв’яка.
  • Бактерії корисні та шкідливі.
  • Тварини минулого.
  • Чи не перетвориться  Земля на пустелю?
  • Будь природі другом!
У шкільній практиці склалися такі стадії розробки проекту: розробка проектного завдання, розробка самого проекту, оформлення результатів, суспільна презентація, рефлексія.

Домашнє завдання .
Створити вчительську онлайнову (Google або Prezi) презентацію до проекту (розробка проектного завдання) та заповнити відповідну форму. Якщо Ви створюєте Google-презентацію не забудьте надати спільного доступу для перегляду.

Взаємодія вчителя і учнів у навчальному процесі під час виконання проекту

Стадії
Діяльність учителя
Діяльність учня
1.Розробка проектного завдання


1.1.Вибір теми проекту
Учитель відбирає можливі теми і пропонує їх учням
Учні обговорюють і приймають рішення щодо теми

Учитель пропонує учням спільно визначити теми проекту
Група учнів разом з учителем відбирає теми і пропонує класу для обговорення

Учитель бере участь в обговоренні тем, запропонованих учнями
Учні самостійно добирають теми і пропонують класу для обговорення
1.2. Виділення підтем у проектів
Учитель завчасно виокремлює підтеми і пропонує їх учням на вибір
Кожний учень вибирає собі підтему і пропонує нову
1.3. Формування творчих груп
Учитель проводить організаційну роботу щодо об’єднання учнів, які обрали собі конкретні підтеми і види діяльності
Учні вже визначили свої ролі і групуються відповідно до них у малі групи
1.4.Визначення форм вираження підсумків проектної діяльності
Учитель бере участь в обговоренні
Учні в групах, а потім в класі обговорюють форми представлення результату дослідницької діяльності
2.Розробка проекту
Учитель консультує, координує роботу учнів, стимулює їх діяльність
Учні здійснюють пошукову діяльність
3.Оформлення результатів
Учитель консультує, координує роботу учнів, стимулює їхню діяльність
Учні спочатку в групах, а потім у взаємодії з іншими групами оформлюють результати
4. Презентація
Учитель організовує експертизу
Доповідають про результати своєї діяльності
5. Рефлексія
Учитель оцінює свою діяльність з педагогічного управління діяльності учнів, враховує їхні оцінки
Здійснюють рефлексію процесу, своєї ролі в ньому з урахуванням оцінки інших.

1 коментар: